fredag 6. februar 2009

Forrest Gump, Ravels Bolero og masse kødd :D

I dag feiret vi Hanne sin bursdag :D
Hun er syk med kyssesyken, men det var fortsatt veldig hyggelig. Vi så på Forrest Gump, og jeg elsker den filmen. Heidi hadde jo ikke sett den, så hun begynte å hylgrine av hver minste lille ting som skjedde... Jaja...

Nå sitter jeg og hører på Boléro skrevet av Maurice Ravel. Jeg elsker den låta. Jeg pleide å hate den intenst, men Danmarks radios orkester åpnet mine øyne for noen uker siden :D Den starter veldig stille med bare en enkel skarptrommerytme, med pizzicatofiolin som komp som gjentas gjennom hele stykket. På skarptrommen kommer en fløytesolo som ikke er så veldig avansert og så kommer klarinett, Engelsk horn og masse annet rart :D Men den er ihvertfall veldig fin, så jeg anbefaler folk å sjekke den ut.

I går kveld så jeg på filmen Amadeus, som faktisk var veldig bra. Den handler om komponisten Mozart...

Jeg skriver visst kortere innlegg enn hva jeg hadde forventet av meg selv, men sånn er det visst bare.

Takk for oppmerksomheten !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar