lørdag 14. februar 2009

Pia Tjelta, Sousaphone og støff.

Så i fårrigårs (Torsdag) var jeg inne på Oslo Nye og så oppsetningen av Les Miserables. Fy SØREN, så bra den er. Jeg anbefaler alle å gå inn og se den. Pia Tjelta (spilte Fantine) sang faktisk ikke så ille! Hun var nok den minst gode av hovedrollene sangmessig, men hun hadde en kjempefin dødsscene, og hun tok seg fint ut som prostituert.

Han som spilte Jean var Superduperflink :D


Men nok om det. I går satt jeg et par timer og leste masse om Sousaphonen, som er en tøffere version av Tubaen. Den eneste forskjellen fra vanlig konserttuba er vel egentlig at den går rundt hele overkroppen og bæres primært av skulderen. Den har også vanligvis tre stempelventiler.

Han Tøffe fyren her, spiller Sousaphone :D De kan også lages av glassfiber, men brass har finere lyd.
Nå skal jeg opp og dusje for å vaske ut bleikemiddelet i håret mitt, så jeg blir blond :P
Takk for oppmerksomheten...

4 kommentarer:

  1. Bombe at Sigge så en musikal =P
    Og jeg har egentlig ingen mening om tuba er best eller ikke =P

    Jeg VIL se deg som blondine!!!!!

    SvarSlett
  2. Så den var bra altså (Les Miserables mener jeg)! Å, jeg vil se den jeg og...
    Ellers fin blogg :)

    SvarSlett
  3. jeg har såååå lyst til å se den!!! konserttuba er best!!! men Sousaphone er tøffere. og bare BTW kalles det oftere PUMPEventiler..og deg som blond?? så moro :P

    SvarSlett
  4. Den var faktisk veldig bra.

    SvarSlett